Op 1 augustus 2018 ben ik begonnen bij One4marketing als HubSpot consultant.
Ik was wel weer toe aan een nieuwe uitdaging. Ik werkte met heel veel plezier bij TTF marketing & communicatie, heb veel dingen geleerd en vaardigheden verder uitgebreid. Pakketten zoals WordPress, Indesign en Photoshop waren pakketten waar ik dagelijks mee werkte, maar mijn grootste uitdaging was om Oracle Eloqua onder de knie te krijgen. Voor zij die het niet weten: Eloqua is een high-end marketing automation tool en daarmee begon mijn nieuwe avontuur: marketing automation.
Zo ben ik bij One4marketing terecht gekomen. One4marketing was mijn eerste sollicitatie waarbij aan mij werd gevraagd wat ik wilde doen. Ik zei: “ik wil werken met mensen en techniek”. Een uur later werd ik teruggebeld of ik HubSpot consultant wilde worden want die functie hadden ze nog niet in huis. Zo is het gekomen dat ik bij One4marketing mocht werken aan een nieuwe functie en leuk dat ik dat vind.
Als HubSpot consultant implementeer ik HubSpot bij klanten, leid hun interne HubSpot specialist op, geef de trainingen aan de gebruikers, geef diverse workshops over het opstellen van leadscoringsmodellen, automation workflows, e-mailcampagnes enzovoort enzovoort en geef HubSpot support aan de klanten. En dat doe ik niet bij zomaar een bedrijf! Nee, ik doe dat bij One4marketing en One4marketing is één van de twee Diamond HubSpot-partners in de Benelux. Alleen de best presterende partners ontvangen de Diamond status.
One4marketing: the inbound company, helpt kennisintensieve B2B-bedrijven om meer websitebezoekers, leads en klanten te genereren. Inbound gaat uit van gevonden worden (attract), helpen met kopen (engage) en sublieme service bieden (delight). Dit is dé manier om klanten aan te trekken, te binden en meer dan tevreden te maken. One4marketing heeft daar Inbound marketeers voor in huis. Om het werk voor de klanten gemakkelijker te maken zetten wij een tool in: HubSpot. HubSpot is het meest gebruikte marketing automation tool in de wereld.
Ik heb uitdagingen genoeg. Want HubSpot is niet alleen een marketingtool, maar ook een sales- en servicetool. Daarnaast is HubSpot schaalbaar van klein bedrijfjes tot multinational enterprises. En je wil niet weten hoeveel integraties mogelijk zijn, zoals met heatmap-, crm-, cms- en videoapps.
Maar HubSpot is maar een tool en een bedrijf moet niet een strategie bouwen om een tool. De tool moet werken naar de strategische doelen van de organisatie. En dat is mijn doel zoals ik HubSpot implementeer en de trainingen geef. Zodat jouw organisatie erdoor groeit.
Heeft u vragen over HubSpot en inbound marketing? Neem dan contact op met Paul via paul@one4marketing.nl.